Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití kompetencí divadelního dramaturga v praxi učitele na Waldorfském lyceu
Černý, Matouš ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o možnosti využití kompetencí divadelního dramaturga v oboru pedagogiky a didaktiky, konkrétně pak při vykonávání profese středoškolského učitele na Waldorfském lyceu. V první části se autor zabývá charakterizací povolání dramaturga a učitele a vymezením souboru kompetencí, které jsou pro tyto profese nezbytné. Dále obě tato povolání porovnává a hledá styčné body a paralely mezi rolí dramaturga v divadelním provozu a rolí učitele v provozu školy. V další části se autor věnuje představení waldorfské pedagogiky a jejích specifik s ohledem začlenění scénického umění do výuky a rozebírá divadelní poetiku Rudolfa Steinera včetně jeho přístupu k mluvnímu projevu a pohybovému umění eurytmie. Ve stěžejní třetí části diplomové práce autor líčí své zkušenosti z praxe učitele na Waldorfském lyceu a zabývá se jednotlivými oblastmi své činnosti – projekty literárními, scénickými, uměleckými i kulturními, a to zejména ve vztahu k využití kompetencí dramaturga, získaných studiem dramaturgie činoherního divadla na DAMU.
Waldorfské školství v ČR
Procházka, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce Waldorfská pedagogika v ČR si klade za cíl mapovat vývoj waldorfských škol a proudu waldorfské pedagogiky v České republice. První část je věnována vzniku této alternativy v pedagogice, jejímu zakladateli Rudolfu Steinerovi, teoretickým východiskům anthroposofické antropologie a vývoji waldorfského školství na jeho počátku. Druhá část popisuje vznik waldorfských škol v ČR po roce 1989 až do roku 2013, dále vzdělávání učitelů pro tento typ škol a věnuje se také waldorfským rodičovským iniciativám, které stojí na počátku založení každé školy tohoto typu. Závěrečná diskuze se zabývá možnostmi waldorfské pedagogiky, její aktuálností v kontextu doby a rozpory mezi ideálem a realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Novomediální vzdělávání na středních waldorfských školách
Sladkovská, Alena ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o historii a současnosti waldorfských škol založených Rudolfem Steinerem. Dále se zabývá popisem mediální gramotnosti s důrazem na nová média. Popisuje, jakým způsobem je novomediální vzdělávání zakotveno v českém vzdělávacím systému s důrazem na střední školy. Jako konkrétní příklad posloužil školní vzdělávací program pražského waldorfského lycea. Popisuje též, jakým způsobem probíhá mediální vzdělávání v Německu. V další části diplomové práce se nachází vyhodnocení provedeného dotazníku zjišťujícího stav (novo)mediální gramotnosti středoškolských studentů waldorfských škol v Praze a v Semilech a jejich vztah k moderním technologiím. Závěr práce je věnován návrhu na zlepšení výuky založeném na německém vzoru.
Technologie vzdělávání v podmínkách Waldorfské školy
LISOVÁ, Daniela
Tato práce pojednává o technologii vzdělávání ve specifickém prostředí Waldorfské školy s důrazem na pedagogické zvláštnosti tohoto druhu škol. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu technologie vzdělávání, stručnou charakteristiku alternativního školství, jeho vzniku a vývoje u nás i ve světě. Hlavní důraz je kladen na waldorfskou pedagogiku, její východiska, obsah, cíle, specifika a historii u nás i ve světě. Praktická část obsahuje zápis z hospitací v třídách waldorfského typu a následné porovnání teorie s praxí. Dále tato práce porovnává sociální klima waldorfské třídy s třídou s tradičním způsobem výuky pomocí dotazníkového šetření za účelem objektivního zjištění pozitiv waldorfské edukace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.